Regulamin
świadczenia usług w zakresie chemicznego i wodnego prania odzieży Pralni EKO s.c.
- Zakład zobowiązuje się do wykonania przyjętych zleceń w następujących terminach:- zwykły: 3 dni robocze; – ekspresowy:
- Podstawą pobierania opłat za usługi jest cennik wywieszony w zakładzie na widocznym dla klienta miejscu. Jeżeli w cenniku brak odpowiedniej pozycji dla określenia usługi pralniczej, przyjąć należy cenę najbardziej zbliżonego kształtem, fasonem i pracochłonnością wykonania usługi.
- W przypadku nieodebrania przez zleceniodawcę przedmiotów powierzonych zakładowi (rzeczy), po upływie 10 dni od daty na dowodzie przyjęcia zakład ma prawo pobrać opłatę za przechowywanie: 10% ceny usługi, za przechowywanie od 11 do 20 dni, 20% za 21 do 30 dni, 50% od 31 do 60 dni, 100% powyżej 60 dni. Powyżej 60 dnia, rzeczy mogą być przekazane na cele charytatywne lub do utylizacji. Zakład nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy nie odebrane w ustalonym na dowodzie przyjęcia terminie. Nieodebranie rzeczy w ciągu 3 miesięcy oznacza, iż klient wyzbył się własności rzeczy jako rzeczy ruchomej poprzez porzucenie w rozumieniu art. 180 Kodeksu Cywilnego. Własność porzuconej/pozostawionej niczyjej rzeczy ruchomej, na podstawie art. 181 Kodeksu
Cywilnego nabywa poprzez jego objęcie w samoistne posiadanie Pralnia Chemiczna „Eko” s.c.. Sprzęt zostanie przeznaczony do utylizacji. - Wydanie przedmiotu usługi następuje za zwrotem dowodu przyjęcia. W przypadku niemożności zwrotu dowodu, zakład może wydać powierzony przedmiot wyłącznie osobie, która przedstawi dowody pozwalające stwierdzić jej tożsamość , adres zamieszkania zgodne z zamieszczonymi w dowodzie przyjęcia.
- Zakład może odmówić przyjęcia zlecenia na wykonanie usługi w przypadku jeżeli:
a/zachodzi podejrzenie, że przedmioty usługi stanowią materiał zakażony lub są zabrudzone w sposób budzący powszechną odrazę,
b/ żądanie klienta co do sposobu wykonania usługi jest niezgodne ze znakami informacyjnymi, o sposobie konserwacji lub jeśli jest on wykonany z kompozycji materiałów trwale połączonych, o odmiennym sposobie konserwacji,
c/ stan przekazanych przedmiotów uzasadnia przypuszczenie, że ulegną one w obróbce pralniczej zniszczeniu lub uszkodzeniu. - Odzież nieposiadająca oznaczeń co do sposobu jej konserwacji, przyjmowana jest na wyłączne ryzyko klienta.
- Zakład nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe wskutek ukrytych wad w przyjętych przedmiotach lub nieodpowiedniej jakości materiałów.
- Zakład nie odpowiada za zgubienie względnie uszkodzenie guzików, klamer, zamków błyskawicznych, itp. ozdób w odzieży przyjętej do czyszczenia.
- Reklamacje dotyczące terminu wykonania usługi, mogą być wnoszone tylko w chwili odbioru. Za rzeczy zaginione lub zniszczone z winy zakładu, zakład odpowiada do wysokości 10-cio krotności ceny usługi, chyba że dokonano szacunkowej wyceny w momencie przyjęcia. Wyceny takiej dokonuje się na wyraźne życzenie klienta na dowodzie przyjęcia.